maandag 12 februari 2007

bloggen is...

In navolging van de iets bekendere variant, liefde is..., kan het interessant zijn om eens een discussie op gang te slepen over wat bloggen voor jou betekent. De laatste weken hebben verschillende blogjes kennis mogen maken met het daglicht, dus ik verwacht wel een paar leuke reacties (hint hint).

Op deze manier zou zelfs een tegenstander van bloggen eens kunnen commenten (hint hint).

Je voelt het, ik probeer ook ns wat reacties en conversaties te genereren, zoals Jordy dat momenteel als geen ander kan. Pure jaloezie van mijnentwege, vanzelfsprekend ;-).

Laten we het luchtig houden na het zware nieuws van visitaties en hongerige poezen.

Start!

bloggen is...persoonlijk
bloggen is...fun
bloggen is...delen
bloggen is...leren
bloggen is...anoniem

Who's next?

26 opmerkingen:

Anoniem zei

Bloggen is...
-Hip
-Totally fashionable
-Absolutely fabulous
-Een soort opluchting
-Zelfcontrole
-Vet geil

Ruth & Johan zei

Of moet het hier??

bloggen is...hip!
bloggen is...lachen!
bloggen is...hard werken!

En niet te vergeten

bloggen is...gevaarlijk! (cfr. Jordy)

Jorre zei

Bloggen is... Dieter proberen te verleiden om in de pen te kruipen.

Yes, he wants it bad!

Jorre zei

ooh ja: hint, hint...

Anoniem zei

Bloggen is...
-mezelf soms bloot geven (maar het is beter als PETA dames dat doen)
-het idee interessant te zijn (nu nog hopen dat de lezers er ook zo over denken)
-zoals een relatie (geen enkel idee hoe lang ik het nog ga volhouden)

Anoniem zei

trouwens, Timos, hoe kom je er bij dat bloggen anoniem is. In dit geval toch zeker niet. En ik denk dat dat sowieso alleen lukt in een compleet gefabriceerde wereld. Want je geeft toch steeds iets van jezelf bloot.

Timos zei

Geboren tegenspreekster ;-).

We bloggen onder een pseudoniem, we geven iets bloot ok. Wij kennen elkaar nu, maar ik veronderstel dat er ook vreemden het blogje bezoeken? Ik bezoek alleszins blogjes van vreemden. Hen ken ik niet, dus het gaat om vorm en inhoud dan en nie om de persoon. Nie?

Anoniem zei

Bloggen is... zoveel moeite doen om comments te onfutselen dat ik me gedwongen voel ook iets te schrijven.

Ruth & Johan zei

Bloggen is...
- elke keer als ik andermans blog lees - lachen als een mislukte chimpansee...

Timos zei

Ge ziet gellke dat het lukt :-p.

Comments geven, is alleszins regelmatig anoniem. Vraag maar eens aan Yannick...

Bloggen is ego strelen.

Anoniem zei

Idd, Tim... Enkel als de nood het hoogst is.

Nu zijt ge me wel dat biertje schuldig:-)

Grtzz
Y.

Anoniem zei

@ Timos:
Gij wou discussie...
Hier is ze dan :)
Op een ietwat filosofische manier dan toch.
Ook al ben ik anoniem, de manier waarop ik schrijf en net dat wat ik kies te schrijven en wat niet maakt dat ik een deel van mezelf blootgeef, tenzij ik schrijf vanuit een fictioneel, compleet gefabriceers standpunt. En nu meen ik mij net te herinneren dat er bijna niet zoiets bestaat als complete fictie.
Kijk naar de anoniemer in Jordy's blogcomments. Ik had al een goed idee wie het was...
Sincerely
B.

Timos zei

In ons klein wereldje, beste bieke, klopt je stelling als een bus.

Maar ik geef je een ietwat objectiever? voorbeeld. Ik bekijk dagelijks de nieuwe posts van zo'n 65 tal blogs.

Motivatie: entertainment, informatie slash nieuwsgaring, prinzicht, tweepuntnulnieuwtjes, gadgets...

Blogs kunnen persoonlijk zijn, zoals in ons geval hoofdzakelijk. Echter van de blogs die ik lees, is de blogger meestal anoniem voor mij. Ik geef er ook totaal niet om wie erachter zit. Inhoud of het buzzwoordje content is wat me boeit. Het zal er ook aan liggen of je graag in een besloten wereldje leeft of de infotainmentweg kiest? of beide.

Anoniem zei

Bloggen is ... Anoniem? Ja maar ik mag wel niet langer de Zorro uit hangen :D

Anoniem zei

bloggen is ... de enige manier waarop ik met sommige van jullie kan praten.

Anoniem zei

@Timos:
Je hebt wel degelijk gelijk :) Dat verschil tussen wat wij hier doen en de blogs van vreemden. Mij lijkt dat anonieme dan een keuze van jou kant, aangezien het je niet uitmaakt wie erachter zit. Die keuze kan echter ook de andere kant uitgaan.
Enfin, genoeg gezeverd, word al bijna zot van mijn eigen doorgeboom. (wat een woord!?)

groetels

Anoniem zei

Hongerige poezen? Ik denk dat ik er ene heb gemist die toch het lezen waard is. Op wie zijn blog moet ik daar voor zijn?

@ Bieke: Blinkt spontaan een traantje weg.

Jorre zei

Bloggen is... MSN 2.0

Anoniem zei

Zeg 'Geronimo', waarom begint je niet zelf met een blog ofzo? Ik heb alvast even gekeken voor een geschikte naam en "http://anonymous.blogspot.com/" blijkt nog vrij te zijn...

Kim zei

Bloggen is...beseffen hoe weinig inspiratie je hebt :s.

@ag: die zit!

Anoniem zei

Om even te doen alsof het voorstel oprecht is en de achterliggende boodschap me ontgaan is:

Een eigen blog hebben is voor mij nu nog niet aan de orde omdat ik persoonlijk van mezelf denk niet over de nodige maturiteit te bezitten die zo een blog met zich meebrengt.

Maar de hint is begrepen ik zal niet meer reageren op 1 van jullie blogs.

Anoniem zei

maturiteit is daar niet voor nodig, kijk naar mij :p
wel een soort drang om ofwel je ding kwijt te kunnen of om gezien (gelezen) te worden, of beide.
of denkt iemand hier anders over? ;)

Kim zei

Sluit mij braaf aan bij Bieke. Mijn blog is ook niet echt het toonbeeld van maturiteit.

Timos zei

bloggen is...heavy op zijn gat gevallen.

Anoniem zei

bloggen is...puuuuuuuure egotripperij

dan heb ik het niet op u eh tim:)

Anoniem zei

Wat denk je hiervan:

Bloggen is ...
- arbeidsintensief en tijdsrovend
- héél leerrijk
- bevorderlijk voor je schrijfkunsten
- een extra geheugensteuntje