vrijdag 22 december 2006

5 dingen die je nog niet over mij wist

Aangename verrassing op pietrs blog toen ik las dat hij me vroeg om eens vijf dingen wereldlijk te maken die mensen niet over mij weten. Geen eenvoudige opgave, zo bleek. Uiteindelijk is dit het resulaat.

Primo, tijdens de laatste twee jaar van mijn middelbare schooltijd heb ik wetenschappen - wiskunde gevolgd. Mijn interesse voor wetenschappen was vrij groot, wiskunde stak tegen. Wanneer ik uiteindelijk een keuze moest maken om verder te studeren heb ik maanden getwijfeld tussen chemie en politieke en sociale wetenschappen. Uiteindelijk heb ik voor het tweede gekozen. Grappig als je erover nadenkt waar je nu zou staan, zou je een andere keuze gemaakt hebben.

Secundo, twee jaar heb ik doorgebracht in Leuven. Studentenleven, ik weet niet of dit de juiste beschrijving is voor deze leuke tijd. Van studeren was te weinig sprake. Toch heb ik geen moment spijt gehad dat ik deze keuze gemaakt heb. Leuke mensen leren kennen en prachtige herinneringen overgehouden. Nooit zal ik de voetbalavonden en eetfestijnen op kot bij Raf vergeten. De snookerpartijtjes met Adriaan waren
spannend en amusant, diepzinnige gesprekken op café met Bart verlichtend, chillen met Tom relax en de snelcursus kickeren van crazy kotgenoot Filip vruchteloos. Ik mis deze tijd afentoe wel eens, niets kan eeuwig duren.

Tertio, ik heb door de jaren heen tal van nachten onder een blote hemel geslapen. Vissen op karpers is altijd een uit de hand gelopen hobby geweest. Moederziel alleen in the middle of nowhere kon ik volledig tot rust komen... tot op het moment dat ik beet kreeg. Dan gierde de adrenaline door mijn aderen en was er nergens nog rust te bekennen. Tegenwoordig ga ik iets minder vaak vissen. Als ik ga, probeer ik er wel ten volle van te genieten en dit lukt me bijzonder goed.

Quatro, mensen die regelmatig bij me in de auto zitten of samen met me tv kijken, weten dat ik verslaafd ben aan zappen. In de auto wil ik voortdurend de beste liedjes op de radio horen en vooral niet teveel naar spelletjes, reclame en uitspattingen van presentatoren luisteren. Mijn passagiers krijgen het wel eens op hun heupen van al dat gezap. Andreas tracht dit op te lossen door voortdurend nieuwe cd's mee te brengen om tijdens de ritten van en naar school te beluisteren. Dit is meestal een kortetermijnoplossing, na een paar keer luisteren heb ik het wel gehad. Zappen op tv gebeurt ofwel tussen twee voetbalmatchen, tijdens de reclame of gewoon voortdurend wanneer er niets interessants bezig is. Vervelende gewoonte, but i like it :-).

Quinto, echte idolen of grote voorbeelden heb ik nooit gehad. Mijn opa's daarentegen zijn steeds een inspiratie voor me geweest. Ze leven nog allebei en zijn samen goed voor een dikke 160 jaar levenservaring. Met één opa kan ik over vanalles en nog wat praten. Hij weet veel en staat me bij met raad en daad. Mijn andere opa is altijd een enorm actieve man geweest. Op zijn zeventigste stond hij nog dagelijks op zijn veld en had hij nog tal van boerderijdieren. Afgelopen zomer heeft hij twee hersenbloedingen gehad. Nu is hij verlamd aan linkerarm en -been. Hij leert langzaam, maar zeker terug spreken en schrijven. Zijn levensstijl is op korte tijd radicaal veranderd, toch blijft hij elke dag vol goede moed er volledig tegenaan gaan.

Zo, een aantal weetjes over mezelf. Ik zou graag de fakkel doorgeven aan
Willy en Andreas. Welke vijf dingen weet ik nog niet over jullie?

1 opmerking:

Anoniem zei

Kijk eens aan. Mooi opgepikt, en mooi aangevuld!

Interessante info voor wanneer je bij ons langskomt ;)